Народність, така велика, така багата змістом та життєвими силами, не знищеними століттями насильницького гноблення, не може бути доведена до небуття гнітом і заборонами.

Усі ці утиски можуть лише затримати її розвиток, але не більше, і, кінець кінцем, вона не може не взяти свого.

Факти останнього часу утверджують у непорушному переконанні, що широкий і всебічний розвиток української народності — лише питання часу, мабуть — дуже недалекого часу.

(Михайло Грушевський, Нариси історії українського народу, 1904/2013)

ІСТОРИКИ І ВІЙНА

8 червня 1939 (четвер)

Самара. Пішов з життя Фореггер Микола Михайлович (справжне – фон Грейфентурн народився 6(18). 04. 1892 у Москві) – російський та український режисер і балетмейстер, художник, театральний педагог. Закінчив 1917 Київський університет, до 1929 працював у Москві та Петрограді, 1929-34 – гол. режисер та балетмейстер Харківського театру опери та балету, де поставив спектаклі „Машиніст Хопкінс” М. Бранда та „Футболіст” В. Оранського (вперше на вітчизняній сцені), а також опери „Золотий обруч” Б. Лятошинського та ін.; працював в Єврейському театрі, Театрі музичної комедії; 1934-36 – у Києві постановник естрадних та циркових програм, танців у драматичних виставах та опери „Гугеноти” Дж. Мейербера.
Мистецтво України: Біографічний довідник / Упорядник: А.В.Кудрицький, М.Г.Лабінський; За ред. А.В.Кудрицького. – К., 1997. — С.60

Опубліковано у виданні: Україна: Хроніка ХХ століття. Рік 1939: Довід. вид . - К.: Ін-т історії України НАН України, 2007. - 227 с. - ISBN 966-02-3607-7