Народність, така велика, така багата змістом та життєвими силами, не знищеними століттями насильницького гноблення, не може бути доведена до небуття гнітом і заборонами.

Усі ці утиски можуть лише затримати її розвиток, але не більше, і, кінець кінцем, вона не може не взяти свого.

Факти останнього часу утверджують у непорушному переконанні, що широкий і всебічний розвиток української народності — лише питання часу, мабуть — дуже недалекого часу.

(Михайло Грушевський, Нариси історії українського народу, 1904/2013)

ІСТОРИКИ І ВІЙНА

17 квітня 1925 (п’ятниця)

Харків. Політбюро ЦК КП(б)У прийняло постанову про стан залізничного транспорту Південного округу шляхів сполучення та про перспективи його розвитку. Наголошено на необхідності забезпечити п’ятирічний план розвитку транспорту в Україні твердим фінансуванням. У зв’язку з цим доручено з’ясувати фінансові потреби українських залізниць та розробити заходи щодо їх задоволення. Запропоновано організувати залізничний банківський кредит та надати залізницям право на більш повне використання прибутків для відбудови свого господарства. Вирішено звернутися з клопотання до ЦК РКП(б) про добудову доріг УСРР як економічно сприятливого району для розвитку залізничного господарства. Відхилено пропозицію транспортників про заснування залізничного банку. Ухвалено залишити старий порядок фінансування залізничних доріг.
ЦДАГО України, ф. 1, оп. 6, спр. 58, арк. 61 зв.

Опубліковано у виданні: Україна: Хроніка ХХ століття. Рік 1925: Довід. вид . - К.: Ін-т історії України НАН України, 2006. - 312 с. - ISBN 966-02-3607-7