Народність, така велика, така багата змістом та життєвими силами, не знищеними століттями насильницького гноблення, не може бути доведена до небуття гнітом і заборонами.

Усі ці утиски можуть лише затримати її розвиток, але не більше, і, кінець кінцем, вона не може не взяти свого.

Факти останнього часу утверджують у непорушному переконанні, що широкий і всебічний розвиток української народності — лише питання часу, мабуть — дуже недалекого часу.

(Михайло Грушевський, Нариси історії українського народу, 1904/2013)

ІСТОРИКИ І ВІЙНА

30 червня 1923 (субота)

Акціонерне товариство “Повітрошлях” отримало 6 німецьких літаків марки “Дорньє” та “Юнкерс” для відкриття 15 липня повітряного пасажирського, вантажного і поштового сполучення на лініях: Москва – Орел – Харків – Катеринослав – Одеса; Харків – Київ; Харків – Катеринослав – Сімферополь. Перельоти по кожній лінії зі швидкістю в 170 км на годину встановлювалися двічі на тиждень, а ціна авіаквитка у розмірі, що міг перевищувати ціну залізничного квитка не більше, ніж у 2,5 рази.
Одесские известия. Вечерний выпуск, Одесса, 1923, 30 июня.

Опубліковано у виданні: УКРАЇНА: ХРОНІКА ХХ СТОЛІТТЯ. Роки 1923–1924. Довід. вид. - К.: Ін-т історії України НАН України, Київ – 2009. – 255 с. ISBN 978-966-02-5123-6